Doughnuts

Eller ett totalt misslyckat försök till att baka doughnuts.

Efter att suttit alldeles för mycket på Pinterest och dreglat över en massa fina bakbilder tänkte jag att jag skulle pröva att göra de här munkarna:

Jordgubbsfyllda munkar

Ser ju väldigt fint och gott ut eller hur? Följde det här receptet (bilden är också därifrån). So far so good. Men det sket sig vid fyllningen. Det var ju helt omöjligt att få in sylten! Efter att pillat med det i typ 30 min utan resultat gav jag upp. Vet inte om bullarna blev för kompakta eller vad som hände, men inte värt allt pill. Så det blev ofyllda sockrade munkar istället. Helt ok smak, men inte något jag kommer att göra igen. Nej, de här munkarna får underkänt.

Kommentera

